روغن
از درون آن (زنبور عسل) نوشیدنی هایی با رنگ های مختلف خارج کردیم که در آن شفا برای مردم است به تحقیق در آن نشانه هایی است برای کسانی که می اندیشند سوره نحل آیه 69 تمام مطالب این وبلاگ از سخنرانی های دکتران روازاده . خدادادی . خیر اندیش توسط مهندس مصطفی مسگریان جمع آوری شده است که من تصمیم گرفتم این مطالب رو در دسترس عموم بگذارم مدیر وبلاگ: رضا دارابی

به نظر شما سطح وبلاگ در چه حد است؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان طب سنتی و آدرس tebdava.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 236281
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

کل مطالب : 352
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 10
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 12
بازدید سال : 1878
بازدید کلی : 236281
روغن

پيامبر(ص) فرمودند : گوشت گاو (طبع پاييزي ) بيماري ، شيرش دارو و شهم آن شفا است . به چربي داخل شکم گاو شهم(خوش گوشت ) مي گويند.
     روغن به دو دسته تقسيم مي شود : 1- روغن گرم  -2- روغن سرد . خطرناک ترين روغن روغني است که طبيعت پاييزي دارد و همه روغن هاي موجود در بازار اين گونه اند و از گوشت گاو هم که طبيعت پاييزي دارد بدتر است.
     روغن گرم را فقط براي انسان استفاده مي کنند چه براي ماليدن و چه براي خوردن . روغن سرد را فقط براي کارهاي صنعتي استفاده مي کنند ، مثل روغن آفتابگردان ، تخمه پنبه ، ذرت ،روغن کلذا روغن نباتي ( طبع پاييزي ) و روغن مايع موجود در بازار. کلذا که جديدا وارد ايران شده است اسم سنتي آن منداب است و در کشور کانادا آن را Canada oil  مي گويند که نوعي روغن ماشين است و در طب سنتي تاکيد شده است که هيچ جانداري نبايد به آن نزديک شود اگر هم کاشته مي شود به آن محيط نبايد کسي نزديک شود . گزارش شده که زنبورهاي عسل که از اين گياه در شهر ساري استفاده کردند وحشي شدند و زنبورداران براي اين موضوع خسارت سنگين دادند . در قديم هم مي گفتند اگر گاو اشتباهاً از گياه کلذا استفاده کرد چنان وحشي مي شود که بايد آن را با گلوله کشت و نمي توان با چاقو به آن نزديک شد.
     بهترين روغن گرم روغن کنجد (با طبع بهاري )و روغن زيتون ( با طبع تابستاني ) ، روغن دنبه(با طبع بهاري ) و روغن محلي(با طبع بهاري ) است . از چربي آنها هم نترسيد زيرا روغن گرم به هيچ وجه در بدن منجمد نمي شود چون چربي گرم در سرما سفت مي شود و چربي سرد در گرما سفت مي شود . بدن انسان گرم است وقتي چربي سرد در آن مي ريزيم در بدن سفت مي شود . وقتي مي گويند کبد چرب داريم به اين دليل است که دماي کبد 40  درجه سانتيگراد است و بهترين دما براي سفت شدن چربي سرد در آن است و کبد و قلب از بين مي رود و اگر روي اجاق گاز ريخته شود آنقدر سفت مي شود که بايد روي گاز را با سيم پاک کرد در دمي 60  درجه سانتي گراد هم دود مي کند و فقط يک بار مي شود از آن استفاده کرد ولي روغن گرم را اگر روي گاز بريزيم دو سال ديگر آن را پاک کنيم با يک دستمال به راحتي پاک مي شود ، بر اثر حرارت دود نمي کند و صد بارهم مي شود از آن استفاده کرد .
     اگر يک عدد ميخ را در روغن سرد بيندازيد بعد از چهار ماه زنگ مي زند ولي در روغن گرم بيندازيم به هيچ وجه زنگ نمي زند. کره طبيعي طبع بهاري دارد . کره فقط از ماست تهيه مي شود و کره گياهي وجود ندارد و کره گياهي را از فاضلاب درست مي کنند.
     براي جبران کلسيم و رشد کودکان روغن قلمه نوعي معجزه به حساب مي آيد.
     تخم مرغ محلي را اگرنيمرو درست کنيم و بخوريم هضم آن بسيار سنگين است ولي اگر آب پز کنيم و با روغن زيتون مخلوط کرده و خورده شود هضم آن خيلي راحت و همه از کودک بزرگ مي توانند از آن بخورند.
     لسيتن باعث مي شود چربي خوب (HDL ) درخون بالا و چربي بد ( LDL ) درخون پايين بيايد که لسيتن در روغن کنجد خيلي زياد است . لسيتن يک ماده حياتي است که کبد خود به مقدار کم مي تواند بسازد . لسيتن در بدن ماده اي به نام استيک کوئستين آ مي سازد که سيستم اعصاب و مغز مديون اين ماده حياتي مي باشد. و کساني که آلزايمر دارند بررسي شده ديده اند که اين ماده در بدن آنها يافت نمي شود. در تخم کدو ، نمک طعام ( نمک دريا ) ، سبوس گندم . درکنجد ماده حيات بخش منيزيم نيز وجود داردکه روغن کنجد مانع رشد سرطان پوست و سرطان روده بزرگ است . در درمان سينوزيت و چروک صورت خيلي موثر است.
     چند نوع روغن کنجد در بازار يافت مي شود ؛ نوعي که به آن روغن ارده مي گويند از همه بهتر است و روغني که از کنجد به صورت سرد مي گيرند و کنجد راگرم نمي کنند با فشار گرفته مي شود هم خوب است . روغن کارخانه اي که در بازار يافت مي شود مورد تاييد نيست و مضر هم مي باشد .
 



تعداد بازدید از این مطلب: 41727
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
وافر در تاریخ : 1394/2/10/tebdava - - گفته است :
سلام
این متنی که نوشتید مستند است ؟ میخواهم تو مقاله ام استفاده کنم
شما از کجا گرفتید ؟؟؟
اگه میشه فوری به ایمیلم جواب بدهید
پاسخ : بله مستند است


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود