کبد
از درون آن (زنبور عسل) نوشیدنی هایی با رنگ های مختلف خارج کردیم که در آن شفا برای مردم است به تحقیق در آن نشانه هایی است برای کسانی که می اندیشند سوره نحل آیه 69 تمام مطالب این وبلاگ از سخنرانی های دکتران روازاده . خدادادی . خیر اندیش توسط مهندس مصطفی مسگریان جمع آوری شده است که من تصمیم گرفتم این مطالب رو در دسترس عموم بگذارم مدیر وبلاگ: رضا دارابی

به نظر شما سطح وبلاگ در چه حد است؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان طب سنتی و آدرس tebdava.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 247
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 247
بازدید ماه : 260
بازدید کل : 236792
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

کل مطالب : 352
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 247
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 247
بازدید ماه : 260
بازدید سال : 2389
بازدید کلی : 236792
کبد

     بزرگترين غده بدن کبد است . کبد همان جگر سياه است . کبد در دوران نوزادي شروع به خون سازي مي کند . کبد انبار آهن ، قند ، چربي ، و آنزيم است . بيش از پنجاه هزار نوع آنزيم توليد مي کند . در کبد ماده اي به نام دپنترفرون توليد مي شود که ضد ويروس است . تنها آزمايشگاهي که در دنيا مي تواند ضد ويروس بسازد کبد است . مرکز ثقل بدن کبد است . گردش بدن به سمت چپ خيلي راحت تر است از گردش به سمت راست ، چون کبد در سمت راست است . تلخي زبان در صبح که بيدار مي شويد نشانه بيماري کبد است . اگر در دوران بارداري مادربچه چيز ترش زياد بخورد کبد بچه مشکل پيدا مي کند . شايد بچه پسر شود .
     بعد از 120 روز که گلبول هاي قرمز داخل طحال شکسته شد آهن آن داخل کبد ذخيره مي شود و به صورت فيليتين درمي آيد . کساني که چاي زياد مي خورند چون آهن را از بين مي برند کبد مي خواهد کمبود آهن را جبران کند آهن هاي ذخيره شده را داخل خون مي ريزد و فيليتين بالا مي رود . 95 درصد پروتئين ( هموگلوبين ) به کبد مي رود آن را دور نمي ريزد و صفرا مي سازد و براي هضم غذا استفاده مي کند و تا 18 بار آن را جذب مي کند .
     يکي ديگر از معجزات کبد ماده اي به نام ککفل است . داخل لنف شش نوع گوي سفيد است . اگر ماده اي زائد مثل ميکروب و ويروس داخل غذا شد و داخل سيستم ايمني لنف شد جلوي او گرفته مي شود اگر ميکروب و ويروس از اين مرحله عبور کرد وارد کبد مي شود . سلول هاي ککفل کبد آن را نابود مي کنند .
غذاهاي مضر براي کبد
     1-چاي  2- سرخ کردني  3- ادويه جات تند  4- غذاي چرب  5- غذاي پر حجم  6-  سير داغ 7- پياز داغ  8- مايعات همراه غذا  9- ماست  10- دوغ  11- تخم مرغ  12- دارو  13-  تنقلات مثل : پفک ، چيپس و غيره  14- ساندويج  15- شيريني قنادي  16- غذاهاي فريز شده  17- غذاي زود پز شده  18- ترشي جات سرکه(کارخانه اي)  19- رب  20- سس .
غذاهاي مفيد براي کبد
     1-آب  2- ميوه جات  3- طبع کبد گرم است  4- ليموترش  5- سالاد که از کاهو ، خيار ، هويج و جوانه ها باشد  6 – هفته اي يکبار سوپ جو با دستور گفته شده 7- به جاي ترشي لواشک در سوپ از آلو بخاره استفاده کنيد  8- روزي دو تا سه بار شربت عسل بخورد .  
علائم اشکال در کبد
     1-کساني که شب خوابيده اند و صبح زير چشمشان پف کرده است  2- ريزش مو نشانه اشکال در کبد است  3- لک صورت و اشکالات پوستي  4- حساسيت پوست به نور آفتاب .
نوشابه و داروي کبد و داغ کردن بدن
     1-آب مرکبات : آب ليموترش ، ليموشيرين ، آب نارنج ، آب پرتقال و آب سيب را با هم مخلوط کند و روزي يک ليوان بخورد ؛ البته هيچ نوع عفونتي هم سراغ او نمي آيد .
     2- نوشابه خوشمزه براي کساني که چيز ترش نمي خورند : يک ليوان آب سيب + آب يک عدد ليمو ترش تازه .
کنترل آنزيم کبد
     انار روزي سه تا چهارعدد باعث کنترل آن مي شود و داراي اثر فوق العاده مي باشد . کوچکترين اضطراب ، ناراحتي ، عصبي شدن باعث تغيير آنزيم کبد مي شود .
خوراک کدو تنبل براي کبد
     کدو حلوايي ، هويج پوست نکنيد با برس بشوييد سر و ته آن را بچينيد و بخار پز کنيد .
طرز بخار پز کردن
     يک صافي فلزي را داخل يک قابلمه مي گذاريم . يک تا دو ليوان آب مي ريزيم . مواد غذايي که بايد بخارپز شود روي صافي مي چينيد و درب قابله را مي گذاريم . با حرارت کم آب بخار مي شود و غذا بخار پز مي شودو حدود 15 دقيقه طول مي کشد .



تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود